torsdag 7 juli 2011

One, two testing testing..

Då är jag äntligen på gång med mitt lilla personliga projekt!

Dem som känner mig väl kanske hört mig beklaga mig om brist på utmaningar och händelser i mitt liv den senaste tiden. Jag, som många andra, är bättre på att gnälla än att ta sig i kragen. Men nu är det slut med det! I alla fall för ett tag.

Jag sprang på en TED föreläsning om 30-dagars utmaningen där en snubbe berättade om att han beslöt att göra olika utmaningar under 30 dagar. Det kunde vara allt från att inte äta socker under dessa dagar, att cykla till jobbet eller till och med att skriva en novell. Han upptäckte hur lätt det var att förändra små saker i sitt beteende och att lära nya saker. Så jag är på!

Min första utmaning är att lära mig att blogga och att göra detta under 30 dagar. Sen får vi se vad som kommer härnäst. Jag har en massa tankar men kommer inte att avslöja något ännu. Cliffhanger....

Eftersom jag är helt ny på detta så kommer bloggen med all säkerhet att byta utseende ett par gånger på vägen och förhoppningsvis kommer jag att fortsätta skriva om utmaningarna som följer.

Nu ska det tillagas Tacos!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar