onsdag 13 juli 2011

Leva hållbart är enkelt..

Det är känslan jag får när jag läser bloggar, hemsidor eller artiklar av människor som lyckats så mycket bättre än en själv. De som odlar allt själv trots att de bor i en etta osv. Men det är inte enkelt. Idag var jag på Coop och handlade och kom fram till att allt jag handlade skulle vara ekologiskt, närodlat eller så fick jag inte köpa det!

Eftersom utbudet är väldigt stort på Coop trodde jag inte att det skulle bli några problem, de har till och med ekologiska bindor. Det första jag fick problem med var plåster och sår rengöring. Eftersom jag har ett gapande hål i mitt finger var det inte något jag kände att jag kunde hoppa över. Men det skulle bli det enda bestämde jag mig för 3 meter in i butiken...

Sen stötte jag på nästa problem, de bygger om hela butiken vilket innebar att inget stod där det bukar och det var mindre varor. Vid dressinghyllan fick jag hoppa över det jag ville ha för även om det var ekologiskt så är Rhode Island äckligt! Det blev inga frysta grönsaker och mycket lite färska.. men i slutändan fick jag i alla fall ihop till middagen.  Det tog ca 1 timme för 15 varor och jag vill inte tänka på hur det hade gått om jag hade haft ett gäng gnälliga ungar eller en hungrig man på släptåg genom butiken.

Är hållbart leverne bäst lämpat till singlar?

Ohållbar shopping?


Jag får fortsätta mitt sökande efter enklare sätt att hitta det jag behöver, shoppa så mycket som möjligt på internet så att det enda som blir handlat i butiker är färskvaror?

I´ll be back!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar