måndag 25 juli 2011

Börjar veckan med besök hos tandhygienist..

Jag tycker generellt att måndagar är så mysiga att jag vill piffa upp dagen ytterligare med att låta en 12-åring gräva runt i min käft! Funderar på om det är otrevligt att fråga den unga mannen om och när han egentligen slutförde sin utbildning. ;) Skämt åsido så var han ovanligt mild i sitt hanterande av min käft! Fick i slutändan ett ok, jag måste använda tandtråd mer så att de kariesdrabbade områdena inte utvecklas till hål. 

Började då fundera på om det finns miljövänlig tandtråd? När jag för ett tag sedan när jag lärde mig om vad tandkräm innehåller letade jag runt och hittade en Svanen märkt tandkräm som jag numera använder. 

Den fungerar alldeles utmärkt och jag slipper stoppa saker som parabener, triklosan och natriumlaurylsulfat i munnen. Triklosan är ett bakteriedödande miljögift som bland annat har hittats i bröstmjölk, de ni..  Mer om miljövänlig tandvård kan ni hitta här: Hållbar Livsstil 

Tyvärr har jag inte hittat någon miljövänlig tandtråd men jag får väl jaga runt bland tillverkare och se vad jag finner. Återkommer om detta otroligt spännande ämne! 

Nu ska jag stoppa lite knäckebröd i magen innan det är dags för träning, har ett mål med att gå ner 1 kg denna vecka! 

Ses i morgon mina kycklingar! 















1 kommentar:

  1. Isch alltså, BRA att du håller koll på sånt här åt mig. Jag vill BARA ha zenrium tandkräm. Måste kolla upp om den innehåller skräp.

    Fint att hitta dig i bloggvärlden för övrigt, då känns det som om jag träffar dig ibland....vilket jag alltså tycker var alldeles för längesen!

    Vad har du gjort sen sist? Jag bor i Sthlm, jobbar med hiv fortfarande men nu på SMI, dock föräldraledig med en liten Edith just nu. Har typ noll hobbies. Skulle vara baka kakor å läsa bloggar då. Sånt man blir försoffad av. Ska försöka träna mer i höst för till vintern ska jag åka tjejvasan är det tänkt.

    Kram!
    Kristina

    SvaraRadera