torsdag 21 juli 2011

I ett regnigt Malmö

Hela veckan har jag cyklat runt med regnjackan i väskan, bara utifall att. Just idag var det klart och kyligt i morse så jag valde jackan istället.. Nu öser regnet ner över oss och efter jobbet ska det både fikas och tränas. Inget direkt hem och gömma sig under täcket alltså... 

Den senaste tiden har jag varit lite väl olycksdrabbad, har varit dålig på att undvika knivar såväl som väggar.
Detta ledde i sin tur till att jag upptäckt hur dåligt uppdaterad min första hjälpen skolåda var. Nu kommer man ganska långt med lite tejp och köksrullen men inte riktigt hela vägen.

Det första jag gjorde var att ta mig till Coop och införskaffa det nödvändigaste i sårskötsel vägen. Men eftersom skolådan inte är det mest praktiska eller särskilt fin att titta på hittade jag denna lilla skatt på Lagerhaus för endast 49 riksdaler! Fint va?
Så nu är jag mer reda för framtida olyckor. :)


Jag hittade även denna fina lilla korg som var gjord av tvinnat återvunnet tidningspapper. Det är en jättebra tanke men jag reagerar på att tidningarna ser ut att komma från Kina och det står inget om vart tillverkningen är. Blir alltid lite fundersam när man ska väga olika argument som återvunnet vs. transport mot varandra. Åsikter? Kommentera gärna.

http://www.lagerhaus.se/sortiment/



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar