måndag 5 september 2011

Det känns...

som att jag inte är lika aktiv på bloggen som vanligt! ;)

Det känns som att tiden bara flyger förbi och jag hinner inte leva. Självklart så lever jag, men jag hinner liksom inte reflektera över ATT jag gör det.

Upp, till jobbet, jobba, sitta kvar en stund med lite Världens barn eller annat slösurf, träna, hem, laga mat, äta.. o så är klockan plötsligt över nio och jag snubblar utmattad mot soffan och någon värdelös film att halvsova till. PANG så var sommaren över och det är höst. Fast inte på ett deprimerande sätt, blev bara lite förvånad.

Så nu får jag börja ta vara på Kaares tråkiga tv-kvällar (en massa kassa danska polis program) och göra något kul istället, som att skriva detta! :)

Dock har jag haft en fantastiskt mysig helg. Spontanhäng på Tomas och Suse balkong i fredags, och ja vi tömde boxen! Lördagen bjöd på finfint sällskap, bössinsamling för barn som dör som flugor på Afrikas horn, shopping (jag nu hade vi i alla fall hjälpt några barn) "jag saknar dig" på bio (grät som ett barn i två timmar) och en härlig avslutning på Fagans där ytterligare ett par flaskor vin slank ner!

Sysslade inte med något hållbart leverne denna helg så nu måste jag påtvinga er ett litet miljötips som även kan spara er en hel hög med pengar, släng inte maten!

Vi slänger så otroligt mycket fullt duglig mat i denna del av världen (mycket på grund av datummärkningen)! Ena dagen knör jag i mig en halv kinesisk buffé och den andra står jag och skramlar ihop mynt till små barnskelett i Afrika. Ja jag är fullt medveten om min egna motsägelsefulla livsstil, men jag tänker i alla fall!

Jag vet att jag inte kan skicka vårrullen jag inte orkade äta upp till Afrika, MEN jag kan i alla fall kika runt lite på Konsumentföreningen Stockholms utmärkta sida fullspäckad med tips, recept och kunskap och kanske lyckas förändra lite i min vardag. Ge den en liten stund du också!


Till vänster: Vårrullen jag orkade äta

Till höger: De finaste kollegorna på jobbet! 




Nedan: Färsk apelsinjuice på jobbet, tack Staples.


Linda med lysande ögonen på Fagans!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar