lördag 10 september 2011

Jag är 31 år, har inget körkort och är stolt!

Sitter på en lite försenad buss från Malmö till Göteborg. Det skumpar, bussen stannar i en massa städer och jag älskar det! För mig är att åka buss eller tåg total frihet. Det finns inga måsten, bara det jag känner för här och nu.

Många frågar mig när jag ska skaffa körkort. I många år kände jag att det var bråttom eftersom jag börjar bli lite gammal för att inte ha körkort osv. Får ofta höra att när man väl har körkort så kommer man inse hur jobbigt livet har varit och att det blir sååå mycket lättare med körkort. Men jag klarar ju mig utan körkort för jag vet inte hur det är att köra bil, därför kan jag inte heller sakna det. 

Jag är uppväxt i en storstad och bor i en annan storstad. De allra flesta av mina vänner med körkort har inga bilar vilket är ett plus om man ska använda körkortet till annat än att styrka sin identitet och ålder på systembolaget. Jag äger dock en bil,  min man brukar köra den. Märkligt nog är han den som minst klagar  på min brist av körkortsinnehav, och han är den enda som MÅSTE köra runt med mig. (Oftast vill han också ha med mig, framförallt om jag lyckas hålla mig vaken)

Om vi får barn finns det fortfarande cykel och buss. Ska vi köpa hus, ja då får vi väl fokusera på ett som ligger rimligt till så att det fungerar med lokaltrafiken. Nä, jag tror jag sparar alla tusenlapparna och slutar lyssna på dem som tycker att jag är galen som väljer buss framför bil! Bättre för miljön och bättre för mig. 

Ska nu spendera resten av resan med att se en film till, kanske sova lite eller bara fortsätta lyssna på all min favoritmusik. Tack Swebus för internet i bussen!


Lämnar Skåne
Min utsikt, jupp har två platser
















På väg till denna lilla fabulösa person och fira hennes 25-års dag. Bilden är tagen från hennes möhippa i somras. Bruden gillar Bailys, hoppas det finns att tillgå även idag! 





GRATTIS BEATRICE PÅ 25-ÅRS DAGEN. JAG ÄLSKAR DIG JÄTTE MYCKET! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar