fredag 9 september 2011

Aaaaahhhh....

Fredag!

Hela kroppen bara slappnar av! Denna veckan kan beskrivas bäst genom "brist på fokus". Så många saker jag vill och måste göra vilket bara ledde till att det mesta har gjorts lite halvhjärtat då jag i tanken redan gått lös på nästa sak. Balans är en stämning jag skulle behöva!

Idag blev det en sväng förbi Malmö Stadsbibliotek på vägen hem. Jag känner alltid lite nostalgi när jag är där. Så många timmar jag spenderade där i början då jag flyttade till Malmö. Inga vänner utöver ett par på jobbet och en stor lägenhet med möbler från en liten etta. Det tog ett par månader innan mannen flyttade över från Danmark. Så efter jobbet och på helgerna brukade jag åka dit, låna ett gäng böcker, sätta mig i kafét och läsa ut i alla fall en bok innan jag gick hem igen. Ja, jag läser väldigt fort och ofta ungdomsfantasy, inte de minsta bokstäverna direkt. :)

Idag var det extra spännande då det hade varit bråk!! På biblioteket! Tydligen hade en man gått runt och tagit bilder och blivit påhoppad av någon som in ville vara med på bild. Hela 4 poliser kom dit. kan säga att det tog väääldigt lång tid för mig att mata igenom böckerna genom lånemaskinen.

För övrigt hittade jag en mycket rolig blogg som skrivs av en bibliotekarie, hon heter den den arga bibliotekstanten. Mycket underhållande om hur de faktiskt behandlas väldigt dåligt. För mig låter det fortfarande som ett drömyrke. Tänk att få spendera hela dagarna bland alla dessa böcker!

Inga bilder idag, ni får bara föreställa er mig på balkongen, tittandes på solnedgången, musiken skvalandes från min älskade mac, ett STORT glas vitt i handen och en mycket trevlig skål ostbågar!

I morgon bär det av mot Trollhättan och Lillasystra mis 25-års dag!!! HURRA för henne och att Swebus har internet på alla bussar! *applåder*

Ridå

Dagen låt




1 kommentar:

  1. Grymt nostalgiskt med Nostalgia Locomotive! ^^ Ser fram emot att du kommer imorgon =)

    SvaraRadera