tisdag 13 september 2011

Världens Barn 2011

Vid det här laget kanske ni inte har missat att jag är engagerad i Radiohjälpens insamling Världens Barn. Förra året var jag anställd som regionsamordnare i Skåne men detta år kör jag ideellt som del av det bästa kampanjteamet, ever! Så om någon är sugen är ni mycket välkomna att vara en del av det också!

Glöm inte Världens Barn loppis på Drottningtorget i Malmö den 2:e Oktober 10-16! 
Vi behöver frivilliga, saker att sälja och en massa shopping sugna! 
Uppstartmöte 2010!
 Så självklart kommer min blogg också speglas av detta engagemang, tänkte att jag kort kommer att presentera de största organisationernas Världens Barn projekt för att visa vilken bredd och spridning pengarna får!(Inte alla idag tack o lov)

Först ut DIAKONIA: Dessa arbetar mot könsstympning av  flickor i Egypten. De arbetar tillsammans lokala folkrörelser och satsar på att utbilda informatörer som riktar sig till flickor, föräldrar, barnmorskor, religiösa ledare, män, media osv. I princip alla med andra ord.

De informerar om sexualitet och reproduktiv hälsa. Ett annat mål har varit att få barnmorskor att sluta med att genomföra könsstympningar genom att erbjuda mikrolån för att överleva den minskade inkomsten. På deras hemsida kan ni läsa mer

Avslutningsvis vill jag gratulera Eva-Lena från Göteborg (min moster) till vinsten av den öppnade hudkrämen. Om någon undrar om jag fuskar ut priser till familjemedlemmar så kan jag tillägga att det var BARA familjen som tävlade, och endast kvinnor. 


Håll utkik efter nästa tävling, den blir svårare!


Nu ska jag släpa mitt lata arsle till gymmet.. Zzzzzzzz






 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar