måndag 29 augusti 2011

Ett litet uppehåll..

har det visst blivit av både det ena och andra!

Bloggandet har inte gått så bra eftersom det kom en liten Malmö festival i mellan. Många band skulle ses och en hel del glas vin skulle drickas! Det var hårt, tack och lov drog jag ner på träning och matlagning så jag hann allt jag ville ;) Åt nästa alla mina måltider från de olika båsen. En mycket lyckad vecka med andra ord! Bästa upplevelsen var nog Kyckling med champagne- och chokladsås i matväg, och av banden kan jag inte välja.. Miss Li, Emil Jensen, Billie The Vision and The Dancers (denna gång med faktiska dansare). De var alla härliga upplevelser på olika sätt.

Tyvärr missade jag The Ark på fredagen då jag och mannen tog en tripp till Horsens för att besöka den årliga medeltidsfestivalen. Vi har inte lyckats gå på den förrän nu under våra 9 år tillsammans. Det var kanon! Allt jag älskar, drakar, skådespel, vin i krukor och en fantastisk syn på livet!  Kan bäst beskrivas i bilder:

 Alla gick upp i tidsenliga kläder och att visa upp medeltidens vardagsliv











Svärmor, jag och min kruka vin som man fyllde på för en liten peng! 


 Det mesta gick att bota med mynta.
Både för män som inte kunde hålla fingrarna i styr och för att undvika fyllan.



Bästa köpet någonsin!! Stor, dyr och alldeles, alldeles underbar. Det bästa var nog att mannen glatt drog upp pengar och låter mig ha den i hallen. Där ALLA kan se den! Helt otroligt.


I det övriga livet är Världens Barn insamlingen i planeringsgroparna och gitarrspelandet går ganska dåligt eftersom jag inte fått tillbaka den ännu tyvärr. Men jag är inte BITTER!

1 kommentar:

  1. Superläcker drake! Har också alltid velat gå på en sådan medeltidsfestival. Försökte ju i somras med Ika och Erik men det blev ju misslyckat ;)

    SvaraRadera