torsdag 8 september 2011

Grå själ...

Idag har varit grå, inte utanför men innanför. Bara en sån där dag, jag har det bra men alla runt omkring mig har kämpat för att dra ner mig under ytan. Seriöst, stockholmare! Idag har ni i en liten samlad pott levt upp till alla fördomar en Göteborgare kan ha! Ville bara att dagen skulle vara över!

Nyanser av grått

Höjdpunkten var verkligen när jag stod i en affär och desperat ringde systra mi om råd, kände tiden ticka iväg, trodde att jag skulle missa träningen och tårarna brände bekom ögonlocken.. Ringde min man och sa att jag skiter i allt och kommer hem och gömmer mig under täcket..... 



MEN systra mi svarade plötsligt, jag hann till träningen, fick en liten knäckemacka i magen och fick i alla fall kört ett medel jympa pass på friskis. Livet blev lite bättre efter jag svettats ut lite aggressioner. OCH när jag kom hem har mannen lagat middag, (amerikansk köttfärslimpa med hasselbackspotatis och såsen kom från en påse men men) dukat fint med ljus (dock inte tända) och vin! 

Min själ nu

Så kvällen blev genast lite bättre och jag har en fantastik helg framför mig tillsammans med systrarna mina! Och dem gillar jag en jäkla massa! 

Snart kommer uppdatering från gårdagens Världens Barn kampanjteams möte, ni får hålla er till tåls och jag lovar att alla kommer få en plats inom insamlingen, var inte oroliga. 

Jag vill också ge en STOR applåd till min äldre systra mi som tog på sig ett stort Världen Barn uppdrag, fast i Stockholm, utan att veta mer än att hon kommer göra skillnad! Världen behöver flera människor som dig! 

Uppdatering på 30-dagars utmaningen: Min gitarr hålls fortfarande gisslan hos butiken som ska laga den :( De hade hoppats att den skulle vara klar igår men inget nytt. Tur att jag har bloggen och er som håller mig sällskap så länge!  

Tallyhooooo! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar