lördag 24 september 2011

Den korta natten

Efter en mycket härlig kväll hos finaste chefen (med kanske lite för mycket vin och cigg med tanke på min förkylning) så var denna dag lite trögstartad. Men jag hade trots allt inte så mycket planerat utöver häng med favorit kusinen, ja om man bor nära mig och tillverkar en Amelie så blir man favorit!

Efter häng ville jag verkligen närvara på Gallerinatten i Malmö, en helt magisk natt där en massa gallerier i centrala Malmö håller öppet, bjuder på vin och man kan upptäcka en massa spännande konstnärer som kanske normalt inte får synas så mycket.

Ett problem är att jag inte har några vänner tydligen... och mannen föredrog kurera sin förkylning (the bastard) Fick gå själv... Sen när eventuella sällskap var på väg tog förkylningen kontroll över min kropp och satte mig på bussen hem innan klockan ens var slagen åtta. Så kul är jag!

Men jag är ändå nöjd med kvällen som aldrig hann bli natt. Fick träffa en vän som ställde ut, träffade en konstnär som gjort en gigantisk drake och fick köpt en liten bok av en konstnär jag gillar väldigt mycket! OCH hon signerade boken (sånt tänder jag på)


Tavla och bok av Jenni Berndtson. Tavlan fick jag av vännerna en födelsedag.

      
Så nu är jag hemma med sjuk man och har bänkat mig i köket med dator och middag. Gorbys och rödvin går aldrig fel!

Nu ska jag strax gå igång med att göra en massa smycken till Världens Barn loppisen om en vecka. Missa det inte! Du kan få komma över min fantastiska alster för en billig peng! För dem som ställer upp och jobbar på loppisen den 2:e oktober så kommer ni få ett specialdesignat smycke utifrån eran egna smak. Ange "Nyholmskan" i anmälan.




Förresten, kika gärna in på en av mina favorit bloggare Lady Dahmer och hjälp henne att vinna en Mac genom att endast klicka på en länk till Studera.se. Nu tycker jag personligen att äga en Mac borde vara en mänsklig rättighet så kom igen och hjälp henne. Hon är såååå nära! Sen kan ni ju också passa på att kika igenom bloggen också. Hours and hours of fun!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar