tisdag 6 september 2011

OBS!!!!!

Världen är fylld av katastrofer, vissa "naturliga" men de allra flesta har vi skapat själva såsom krig och uttömmande av våra resurser.

De som drabbas absolut hårdast är barnen. Om de inte ligger och dör i högar så säljs de som slavar och hamnar i trafficking, utsätts för våld eller "bara" glöms bort.. Ja det är fruktansvärt och ja vi kan göra något åt det!

Radiohjälpens insamling Världens Barn samlar varje år in pengar till långtgående projekt som hjälper barn i  svårigheter de inte kan klarar själva och arbetar för att motverka att flera barn ska fara illa. Vad gör du?? (en massa skuld och skam trycks in här) Muahahahahaha...

Skämt åsido så finns det en massa människor som vill slänga pengar över oss, det vi saknar är faktiskt människor som vill hjälpa till och samla in alla dessa pengar..

I morgon är det Malmös kampanjteams möte med brudarna då vi ska planera lite mer ingående vad som händer i Malmö och vad som vi kommer behöva hjälp med, sen återkommer jag och jagar er!


I kväll är det det middag vid datorn som gäller, se så ledsen och ensam jag är!!










Näääääää, jag bara skojar. Mannen sitter i vardagsrummet och skriker på tv:n. Tydligen är det en grupp män som försöker stjäla ett klot från en annan grupp män. Och den som vinner får sedan slåss mot ytterligare en grupp, och den som vinner har störst penis!

Kanske inte helt men jag förstår verkligen inte fotboll, och inte för att jag inte kunde bry mig mindre om jag så försökte. Nej, jag förstår inte fotboll för att jag är en KVINNA! Jag förstår bara enkla saker som juridik, mänskliga rättigheter, projektledning, biologi, miljö, kvinnlig anatomi, språk osv osv osv.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar