måndag 26 september 2011

Jag röstade INTE på Sverigedemokraterna..

Jag är aktiv på ett antal sociala medier som twitter, facebook osv. Även om det gör mig obeskrivligt upprörd så hamnar jag ofta på Sverigedemokraters bloggar, twitterflöden och framförallt allt som skrivs av SD i tidningars kommentatorsfält.

Jag känner att jag skulle vilja svara alla dessa människor som skriver de mest uppenbara lögner om människor men blir oftast så upprörd att mitt spontana svar skulle bli -Du har jäkligt fel och du är dum! (följt av en del upprört stammande)

Kanske inte det mest effektiva sätt att bemöta åsikter en inte håller med om. Därför blev jag otroligt glad när jag snubblade över denna blogg/sajt som drivs av Expo Utbildning i syfte att verkligen rannsaka SDs argument och presentera motargument!

Sajten heter Sverigedemokraterna.de och det bästa med namnet är att de med all säkerhet fångar ett par ovetande SD intresserade som kanske kan få en annan bild av "verkligheten".

Jag älskar det mångkulturella Sverige av en massa olika anledningar men framförallt för att Sverigedemokraternas bild av hur Sverige borde vara skrämmer mig väldigt mycket. Och om du för ett ögonblick kan hålla med om vissa av SDs frågor och inte tycker att de verkar helt ovettiga, gör mig en tjänst och  gå in på SDs hemsida och läs! Läs deras diskussioner och läs deras program. Sen kan du gå in på Expos hemsida och läsa lite där också. 

Nu ska det käkas lite lunch!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar