tisdag 20 september 2011

Stockholm, del 1

Förra veckan spenderade jag 4 dagar i hufvudstaden och eftersom jag hade så jäklans roligt bestämde jag mig för att det blir två inlägg om samma resa. Annars skulle ni nog ge upp halvvägs igenom den massiva texten. (en av de får kommentarerna på min C-uppsats var att jag nog gjort rekord i att skapa de längsta meningarna i IMERs historia. En mening var 5 rader! Den du!)

De första två dagarna tillägnades till jobb och mys med de allra bästa av kollegor. Vi var på plats för att utbilda taxichaufförer om vår produkt som en hel del av dem har installerade i sina bilar och inte har en tjusning om hur de fungerar... Fast nu när jag besökt dem inser jag att vara taxichaufför handlar inte om kundrelationer utan om att vara teknikexpert för att överhuvudtaget får igång bilen så att de kan hämta kunder.

Lysande produktplacering
Fantastisk utsikt trots allt
 Resan började med en fruktad flygtur som gick mycket bra. Helen var en ängel  och lät mig sitta vid fönstret, det ger mig en falsk känsla av kontroll!




Utöver jobb hann vi även med en del vin och mingel. Vi gick på premiären av Monty Pythons musikal Spamalot! Vi hade inte helt koll på att det var premiär så vi var ganska chockade över mängden kändisar. Började med att jag krockade med Lili eller Susi och när jag skulle vända mig om för att berätta för de andra så stod jag öga mot öga med Lili eller Susi. (Denna Taco har inte superkoll.. ) Jan Malmsjö var avundsjuk på att vi fick mer vin än honom och jag kunde nästan röra vid Peter Jöback som sprang förbi! Det hade varit mitt livs lyckligaste stund om det hänt... Suck Om ni undrar varför det inte finns bilder på alla kändisar så finner jag det moraliskt tveksamt att inkräkta på folks privatliv.. De jag inte känner förstås.. ;) 


För mingel

Jäkligt högt läge

Själva musikalen var riktigt rolig men jag minns inte helt att Monty Python innehöll så många halvnakna damer.. På fredagen åkte Helen och Jenny tillbaka till Malmö och jag stannade kvar för lite kvalitetshäng med stora syster mi! 


Sista glaset innan hemresa! 


Nu är jag riktigt trött på hostan! Har varit från jobbet i två dagar och om inte detta släpper blir det en dag till.

Glöm inte Världens Barn! Den 2:a oktober är det loppis på Drottningtorget Malmö. Vi söker frivilliga som kan ställa upp och kränga grejer på antingen ett förmiddags- eller eftermiddagspass. Kom igen, vad annars kan man fylla en söndag med?? 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar