söndag 25 september 2011

Stockholm, del 2

Efter att jag lämnat av kollegorna på centralen så var det dags att leta upp systra mi! Hon skulle cykla från jobbet och jag ta tunnelbanan till henne. För skojs skull fick hon punka på cyklen och vi fick gå jääääättelångt hem till henne (med tung packning). För övrigt verkar hon ha tappat uppfattning över tid och rum för vi var hela tiden jätte nära, skit nära osv. Hmmmm.. He he

Eftersom det var fredag så var dessa två tanter helt slut och vi hamnade i soffan med mat, vin och snacks.

Coolaste stora systra mi! 

Nästa dag blev den stora promenaddagen! Vi traskade runt i Gamla Staden och letade efter second hand butiker och loppisar. Jag har nämligen tänkt att försöka minska mina inköp av nya saker.

Hittade en jättefin scarf för bara 40kr! Tack och lov för välgörenhetsloppisar.



Vi träffade en gammal skolkamrat Sophia som genast visade oss en fantastiskt utkiks punkt. Det var riktigt häftigt. Tvivlar på att jag skulle hitta tillbaka men jag hoppas att jag markerade stället på min iPhone.






Jag gillar att hänga i Drakens gränd! Tyvärr måste man gå förbi när puckot Göran slaktar den oskyldiga draken.. Fruktansvärt! Inte något att hedra i Sveriges historia enligt mig.



Det absolut mysigaste stället vi sprang på var på själagårdsvägen. Där stod ett stort kastanjeträd på ett litet torg och runt torget fanns ett gäng ostabila bänkar. Vi slog oss ned en stund och bara njöt av den sista värmen och duckade för fallande kastanjer. Det ligger ett kafé där också som heter Under Kastanjen. Det var väldans mysigt och ägare av Stockholms minsta toalettstol. Visst, jag är kanske inte den minsta av kvinnor men mitt arsle brukar inte sticka ut så mycket runt kanterna i vanliga fall.. 



Sen hände det en massa annat också men det orkar varken jag skriva eller ni läsa.. Fick i alla fall med mig en rejäl förkylning hem som fortfarande sitter i en vecka senare. Kul. 



Glöm inte Världens Barn insamlingen. Den 8:e oktober behöver vi en massa frivilliga till bössinsamlingen. Välj på tiderna 10-12, 12-14 eller 14-16. Om bössinsamling känns alldeles omöjligt behövs det även folk som vill räkna pengarna! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar