söndag 9 oktober 2011

Vilken dag...

och den är inte ens över än!

Jag vaknade i morse av mig själv och gick upp och gjorde lite te som jag tog tillbaka till sängen. Låg och läste länge tills jag var redo för duschen. Tog bussen till stan för att leta upp cykeln som jag dumpade i går.

Cykeln hittade jag utanför Åhlens och passade på att köpa vantar så att jag slipper förfrysa fingrarna när jag cyklar. Cyklade till kommendanthuset för invigningen av Globalen. Det är ett nytt mötescentrum för ideell verksamhet. De kommer att arrangera föreläsningar och utställningar om viktiga saker som yttrandefrihet osv. Det är ett samarbete mellan Malmö Stad, Rädda barnen, Röda Korset och IM. Jag kommer med alla säkerhet att skriva mer om det.. Verkar mycket spännande!

Sen hade jag stämt träff med en dam som sålde en Sagaform örtkruka på en facebook loppis. Den har jag önskat mig länge och är mycket nöjd med att hitta en för 80kr och som inte varit använd! Fick även upptäcka en del av Malmö jag aldrig varit i och en del träning på grund av den härliga höstblåsten idag!

När jag kom hem hade jag så mycket energi att jag gick lös på lägenheten med dammsugaren, det var fan inte igår den såg dagens ljus. Så nu är jag sådär härligt nöjd med mig själv trots att det är massor kvar att städa..

 Nu ska jag strax återvända till sängen och min bok medan mannen lagar middag! Nice..


Igår var den första insamlings helgen. Jag och Camilla var as grymma på att samla in! Främst att hon skrämde skiten ur folk och jag stod och skrattade högt när hon skällde ut folk med tveksamma åsikter!

IM, Röda korset och kampanjteamet samlade igår in 21000kr!! Ska bli spännande att se vad resten av organisationerna fick in.
Jag och den finaste tog sedan en liten tur på stan för att fira insamlingen och det faktum att det var lördag. Lite middag på Broderstugan för att sedan som så ofta hamna på Fagans uteservering. Fullt ös fram till 23-tiden då dessa tanter blev trötta och fick gå hem. Kan knappt komma ihåg när jag festade till efter midnatt senast.. 


Helt naturlig! Skål! 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar