måndag 10 oktober 2011

Veggo veckan!

Den sista tiden har jag levt aningen dekadent som finaste chefen uttryckte det!

Jag har varit på minst 2 bufféer där jag framförallt konsumerade kött. Kött, alkohol och andra onyttiga kemikalier har lätt slunkit ner de senaste veckorna. Lägg till att jag varit sjuk och därför inte heller tränat...

Vill inte veta hur min insida ser ut.. Bläsch.. MEN denna vecka ska det renas så jag och chefen kom fram till hemmalagat veggo veckan!

Chefen spånade recept, shoppade och hade sig. Jag öppnade kylskåpet och hoppades det innehöll någon slags grönsak...  Att äta vegetariskt kan vara svårt därför vill jag nu dela med mig av mina recept.

Dag 1:

Öppna kylskåpet, rafsa fram det som finns i grönsaks- och rotfruktsväg.
Jag hittade 1 gammal purjolök, bortglömd men färdighackad gul lök, inte allt för gamla potatisar och en gammal morot.

Skala och hacka allt, lägg i en kastrull. Fyll på med vatten och önskad mängd buljong. Koka!
Typ klart på 10 min OCH det blev till två luncher. 

OK min soppa kanske inte blev lika fin som Saras på bilden men fullt ätbar. Hennes recept verkar också lite mer avancerat om mitt inte skulle duga...

Chefen åt något äckligt med svamp..







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar