torsdag 27 oktober 2011

Cykelköket

Jäklar va kass jag har blivit på att uppdatera bloggen, har en massa idéer och nästan ingen energi. Nu är det inte så att jag bara sitter på mitt arsle och gnäller för att det är mörkt. På kvällen brukar jag piggna till och sitta och kolla på serier in på småtimmarna.

Jag gör faktiskt en del kul saker också! Dessa roliga saker är inte att träna eller att inte äta choklad.
Igår var jag och två vänner på Cykelköket för lite tjejmek. Detta är ett ställe i Malmö där du kan få hjälp med att fixa din cykel eller helt enkelt bygga en ny av gamla delar. Helt gratis! Skitkul. Nu har jag äntligen lärt mig att fixa en punka och hur jag ska få min cykel att sluta gnälla.

Nu har jag en relativt ny cykel och kommer nog inte behöva hänga där särskilt ofta OM jag nu inte beslutar mig för att jag vill bygga en cykel! Någon som önskar sig en? Stället drivs av volontärer och donationer av cyklar. Det ligger lite off för mig på Stabelbäddsparken i stora fina lokaler. Någon som vill leka med mig och cyklar? Ett lysande initiativ för att få Malmöbor att välja cykeln.

Träffen hölls av Katarina och Katarina som var två sköna brudar som brann för cyklar. Och så fick vi kaffe och bullar.

I morgon drar jag och mannen till Danmark för lite weekend sjov. :) Lånar Kaares brors sommarhus som ligger vid stranden utanför Odense. Dit kommer också några danska vänner vi inte är bortskämda med att träffa, kommer bli lysande. Strandpromenader, bubbelpool och en massa vin och skoj!

Först ska jag bara överleva en dag där jag har fått äran att driva hela kontoret själv. :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar