måndag 3 oktober 2011

En gräsänkas bekännelser...

Mannen har lämnat mig i ett par dagar till förmån för utbildning utomlands.. Nu jobbar han i och för sig utomlands varje dag men denna gång är han ett par kilometer längre bort.

Jag har blandade känslor inför min ensamhet.. Jag vet inte vad jag ska ta mig till.. Vad ska jag börja med?? Bara ligga och se en massa film? Läsa böcker i timmar? Eller bara njuta av att sprida mina saker över HELA lägenheten?

Som tur är att han är borta ett par dagar till så jag hoppas på att det blir gott om tid att njuta av ensamheten. Nu har jag ställt in en gryta i ugnen och försöker slappna av min nacke med hjälp av ett glas vin!


Jag har lyckats få lite nackspärr, inte så ont men mycket irriterande. Idag skulle jag skoja med en kollega och tillverka ett nackstöd av bubbelplast; det visade sig vara mycket varmt och skönt! Jag blir i bland förvånad över hur himla kul jag är!! He he. Tycker lite synd om er som inte får avnjuta mitt sällskap dagligen. Fråga kollegorna! ;)

Glömde i förra inlägget att visa upp mina loppisfynd. Lite böcker, en tröja (som jag tror är Jennys), en fransare till presentpapper och ett gäng kakor som blev över! Sen kom jag över ett par fynd till men dessa kan dyka upp i någons julstrumpa så de fick inte vara med på bild! 


Jag försöker varje dag att leva lite mer hållbart på de sätt jag kan (rökningen till exempel är inte ett av dem). Ett sätt är att endast handla ekologiskt och i andra hand. I dag var jag en sväng på stan med Jenny och det som förvånade mig var att jag faktiskt inte är köpsugen på samma sätt längre! Jag köpte det jag behövde och satsade på ekologiskt och sen köpte jag inget annat! Det händer ju inte ofta när en springer på stan med en full plånbok så att säga. 

Nu ska jag bara komma igång med att springa i second hand affärer och hitta lite kläder inför vintern innan det blir kallt! Tips på andra butiker än Myrornas och Emmaus? 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar