onsdag 19 oktober 2011

SD får gärna bojkotta mig!

Läste en mycket intressant artikel i Sydsvenskan idag! Den handlar om att SD nu tänker bojkotta de butiker som spelade anti-SD musik under deras demonstration genom Malmö i lördags. Det var en ung driftig dam som gjort en spotifylista med låtar som visade att de inte på något sätt delar SDs värderingar. Fruktansvärt!!

Jag gillar detta med fredliga lugna protester, man måste inte skrika lungorna ur sig eller skada andra människor för att få igenom en tanke. Tydligen så var detta som skadade SD mest av allt som hände denna dag. 

Detta är också rätt underhållande att följa på twitter också måste jag säga. :)

Sverigedemokraterna är inte rasister men bojkottar butiker som spelat antirasistisk musik. På listan återfinnes läskiga anti-SD låtar som "Sverige" av Kent, Where is the love av Black eyed peas, Love Generation osv...

Listan heter "Det luktar rök! Antirasistiskt projekt 2011". Kan verkligen rekommendera den!

Sen får jag väl tipsa SD om att hålla sig från företagen på norra vallgatan för på ett av dem spelas listan frekvent!








2 kommentarer:

  1. Men hur gör man för att komma åt den listan..?

    SvaraRadera
  2. Sök på namnet på Spotify, har tyvärr ingen aning om hur man länkar till den i bloggen! Annars lägger jag upp den på fejjan senare!

    SvaraRadera