onsdag 5 oktober 2011

I afton..

kommer mannen hem. Blandade känslor.. Slut på friden men samtidigt hade jag nog inte fått något gjort om jag levde utan honom.

Och vem annars ska jag se serien Bron med? och kommentera den dåliga översättningen från danska till svenska?


Den första serien som jag och mannen har sett tillsammans! Vi har absolut inget gemensamt, utöver vår kärlek förstås. ;) Förstår inte själv hur vi har lyckats hålla ihop så här länge, kanske för lata och bekväma kanske? Eller är det verkligen så att motsatser attraherar?

Sitter fortfarande på jobbet och jobbar med mitt andra "jobb" Världens Barn insamlingen. Det är ganska många som frågar hur jag orkar hålla på med att jobba ideellt hela tiden. För det första har jag inga barn och en mycket förstående man. För det andra älskar jag det! Det ger mig så mycket energi till resten av mitt liv att få vara med och påverka mänskligheten. Att veta att jag inte bara klagar över saker som upprör mig utan att jag också är en del av förändringen.

På tal om det! Vill ni köpa en bok? Eller femtio stycken? Hör av er!


Ett trevligt och uppskattat sätt att stödja insamlingen är att köpa Noveller för Världens Barn. Alla noveller är nyskrivna eller opublicerade. Författarlistan med 28 medverkande är imponerande; Selma Lagerlöf, Torgny Lindgren, Alexander McCall Smith, Joyce Carol Oates, August Strindberg, Kerstin Thorvall, Virginia Woolf, Astrid Lindgren m fl.

Nytt för i år är att i varje bok finns en cd (Mp3-format) med alla novellerna inlästa av svenska skådespelare! Lyssna till Morgan Alling, Thomas Bolme, Katarina Ewerlöf, Jonas Karlsson, Lill Lindfors, Torgny Lindgren, Marie Richardson, Helge Skoog, Torsten Wahlund, m fl
Boken passar utmärkt som gåva till personal, kollegor och vänner, till de som redan har allt såväl som till andra externa kontakter. Och det bästa av allt: Boken kostar enbart 200 kr och varje såld bok genererar 100 kr till riksinsamlingen Världens Barn! 

Andra sätt att hjälpa oss hjälpa finner ni här!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar