fredag 7 oktober 2011

Lite pirr....

i magen idag!

I morgon är det den första av två bössinsamlingar och det är alltid lite nervigt om hur det kommer att gå! Vi har inte fått ihop särskilt många skramlare genom kampanjteamet men det ska bli kul att se alla ideella föreningarna på stan! Så om ni är ute och spatserar under morgondagen i Malmö så glöm inte att stoppa en SEDEL i bössan.

Sedlar väger inte alls lika mycket som mynt och jag kan lova att armarna börjar värka efter ett par timmar med bara en halvfull bössa... Och jag ska stå 10-16.. kanske lite paus för att räkna pengarna också..

Nytt för i år är att en fantastisk person i kampanjteamet har dragit igång "Barkampen" där olika barer kommer att skänka dricksen de får in den 13:e oktober! Jag återkommer vilka som är med så att ni vet vart ni ska gå den dagen! Hittills är det Rosen Bar och Dining och Bullen(?) som är på.. men fler kommer det att bli! 

 Nu ska jag strax iväg och träffa den fantastiska regionsamordnaren Anna för det sista fixet inför bössinsamlingen. Sen beroende på hur lång tid det tar så kanske det hinns med en liten AW innan hemgång. Måste ju vara fräsch och utvilad i morgon tidigt..

Vill också dela med mig av dagens fantastiska lunch! Jag vill äta mer vegetariskt (med tanke på miljö och hälsa) men har en man som tror att grönsaker är dödliga och innehar även ganska dålig kunskap inom ämnet. En sak jag gillar är att käka vegetariskt på resaturang, jag känner mig som en bättre människa med minimal ansträngning. De andra åt kött... He he

Ceder Special på Cafe Ceder. Gör gott!






1 kommentar: