söndag 8 januari 2012

Så var det slut..

på en fantastisk långhelg där jag mest fokuserat på att inte göra någonting vettigt alls! Vilket faktiskt är svårare än man tror, så jag gjorde en lista..

Tror att jag klarade av det mesta förutom att träffa vänner och att sova mitt på dagen. Jag lånade heller inte fler böcker, men med tanke på att jag alltid lämnar tillbaka sent och får böter var det väl lika bra det!

Lite miss i planeringen också var att mannen blev sjuk och störde mig i min ensamhet. Svårt att vara ensam med en "döende" man på soffan. Gjorde i alla fall mitt bästa med att låtsas att han inte existerade, slängde lite halstabletter på honom om det gnälldes för mycket. mat fick han också men det var jag ju ändå tvungen att laga till mig själv.


Helgen inleddes i alla fall på torsdagen med vänner och kultur.
Vi slog oss ner i den Nyholmska soffan med film, chips, nötter, vin och Bailys. Det enda negativa med aftonen var filmen, dels för att det är svårt att njuta av en gammal film med gamla åsikter om kvinnor. Fina citat som;

"A woman in love is operating on the lowest level of the intellect"

"Women makes the best psychoanalysts until they fall in love, then they makes the best patients"

Den andra delen var att det inte gick att byta från den finska textremsan. Gick heller inte att ta bort överhuvudtaget.





Kaffe, Chips, Baileys

Fina vänner skålar i Baileys
En annan lustig sak är att de flesta som läser min blogg är vänner som klickar sig in via facebook eller googlar på Nyholmskan, den andra gruppen är folk som googlar "mår som en påse skridskor" Ha ha.. ett uttryck som används ofta men som få begriper. Ett råd till er som letar efter betydelsen; Det är vad du gör det till!

Nu ska jag ta tag i mina värkande fingrar och gå igång med dagens portion av gitarrspelandet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar