måndag 9 januari 2012

Det är inte helt smärtfritt..

att lära sig spela gitarr!

Sitter med min lärare ca 1 timme per kväll och mina fingrar är mycket ömma vid det här laget. Min lärare säger att fingrarna vänjer sig efter ca en vecka men jag är inte helt övertygad.. Fast de första dagarna lade jag mest på att stämma och komma ihåg termer och sådan shit som också ska nötas in. Jag ger det 3 dagar till sen skriver jag ett argt mail! ;) Eller inte..

Är faktiskt mycket tacksam för kursen denne förträfflige unge man har gjort tillgänglig på internet, och gratis dessutom! Han är mycket tydlig i det han skriver och kompletterar med små trevliga videos. Om någon är sugen på att kika in på hans sida så heter den Gitarrkurser.net 

Marcus, gitarrläraren!

Idag har jag även spelat en hel låt! Lilla snigel heter den, väldigt känd bland barn. Gjorde ett ypperligt jobb med den men kommer nog inte lägga upp några ljudfiler inom den närmsta tiden.. Kanske kommer det sista dagen på utmaningen? Om ni ber snällt.

I övrigt lunkar livet på, fick ett litet samtal från min underbara svägerska i Dubai som undrade när vi kunde komma ner.. Vi försöker nu hitta billiga biljetter till Mars. Jag saknar dem så mycket att det gör ont. Det är svårt att veta vad jag gör i Mars eftersom jag har sökt ett par jobb som kommer ta ett par veckor till innan jag får svar på. Men förhoppningsvis förstår mitt framtida jobb att livet inte stannar i väntan på det.

Nu ska jag ta mina värkande fingrar i sängs och hoppas på en lite piggare dag i morgon!

1 kommentar:

  1. kul att du la upp min bild, och att du gillar kursen. =)


    glöm inte att du mer än gärna får skicka feedback och tipsa om saker som borde förtydligas/läggas till kursen. jag håller på att förbättra sidan men det är lite svårt att veta vad som saknas ibland, speciellt när man inte är nybörjare själv.

    i alla fall - lycka till=)


    //Marcus
    gitarrkurser.net

    SvaraRadera