onsdag 17 oktober 2012

Vad ska jag nu göra?

Jag har nu haft en liten mental paus efter Världens Barn insamlingen, som för övrigt gick fantastiskt bra.  Här kommer ett litet citat från årets Regionsamordnare Johanna Lindberg som gjorde ett riktigt bra arbete samtidigt som hon alltid var positiv! 

"Tack vare fantastiska insatser från alla underbart engagerade & eldsjälar ökade insamlingen till Världens Barn i Malmö med nästan 20 %! 655 000 kr är via Radiohjälpen på väg till utsatta barn i detta nu - allt för att mång
a har gjort lite var, och en hel del väldigt mycket, tillsammans för Världens Barn. Kampanjteam, organisationer, yogalärarvänner, barer & restauranger, UngBo12, vänner, familj – jag är SÅ TACKSAM över att ha fått göra denna kampanj tillsammans med så många av er därute! TACK, TACK, TACK!"


Sen var vi också ett helt jävla fantastiskt kampanjteam som har hållit mitt stundsvis dåliga humör ganska bra under schack under hösten ;) Det är liksom inte alltid asball att vara arbetslös...

Idag har jag varit på Engagemangscafé på Garaget. Nu när inte VB tar all min tankekraft så började jag fundera på vad annars det finns att engagera sig i, kan ju inte sluta rädda världen :) Det ger en energikick att bara lyssna på andra människor med glöd och tro på förändring, hur liten den än må vara.




Här är några av föreningarna som jag är intresserad av. Det jag känner mest för nu är att arbeta med invandrare och integration så jag får ta mig tid och bläddra igenom all info jag idag plockat. Återkommer med beslut, om det blir ngt av det. 

Men det absolut bästa med dagen är att min älskade Hannis har idag klämt fram den nyaste lilla familjemedlemen som fortfarande är inte är namngiven (?) så vitt jag vet. Så nu vill jag bara slänga mig på bussen till Götet och krama om dem allesammans. Men de kan behöva lite mer lugn och ro innan jag invaderar.. 

Så får jag avsluta med en rolig bild från finaste vännen. Tänk om detta piller verkligen fanns, tänk så mycket finare världen skulle bli! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar