onsdag 3 oktober 2012

Det går framåt..

kanske inte så mycket i mitt liv, men någonstans går säkert något åt rätt håll! Det gäller att tänka positivt!

Mitt liv idag har dock inte varit särskilt spännande. Har släpat mitt arsle till gymmet, sökt ett par jobb som inte har något som helst att göra med mina ambitioner och nu ska jag strax laga middag.

Lite goda nyheter har jag fått i alla fall. Jag har ännu inte tagit ut min examen i Mänskliga rättigheter då jag saknar en liten uppgift som nästan var färdig när jag slutade skolan 2009... men nu har jag fått besked om att jag kan lämna in samma uppgift, jag har varit lite orolig över att jag skulle vara tvungen att skapa något nytt och skriva in mig på högskolan igen och därför bli av med a-kassan. MEN nu är det bara tummen i röven som står mellan mig och min examen!

I brist på ett betalande arbete så spenderar jag mycket tid på sociala medier. Tyvärr har jag alldeles för mycket tid att läsa mindre intelligenta människor kommentarer på diverse sidor. Det förvånar mig ofta hur mycket folk uttalar sig utan att egentligen ha någon slags fakta eller reell kunskap i bakfickan. Det är alldeles för lätt att bara tro på saker som skrivs på internet. Nu skulle jag personligen inte ha något emot om ni alla (ca 12 pers) bara trodde på allt som skrevs i denna blogg men jag hoppas ni inser att en blogg utan hänvisningar inte är en tillförlitlig källa.

Men med media osv är det desto svårare att veta om artiklar har bakgrundkollats och med vilken inställning. Jag har hittat en väldigt bra sida som heter Mediekompass. Den vill jag verkligen rekommendera att ni kikar igenom. En liten dos källkritik har aldrig skadat någon! (tror jag, har inget som helst belägg för detta påstående)

Som belöning för er uppmärksamhet vill jag dela med mig av en fruktansvärd bröllopsbild från 2008 som mamsen har snyggat till. Det hjälpte inte.. Det ser ut som jag blir uppraggad efter att ha skuttat runt på en äng någnstans och plockat blommor medans jag drömt om en stor stark man som kan ta hand om mig! Alltså, bilden kommer inte i närheten av mig som människa eller oss som par blähh. Måste verkligen sluta läsa Genusfotografen. Handlar om att tänka kritiskt till medias bilder.







1 kommentar:

  1. Du är hur söt som helst men jag kan hålla med om att makens sätt att luta sig lite nonchalant mot väggen verkar lite macho raggning ;-)) Mamma

    SvaraRadera