fredag 19 oktober 2012

Kvällsvandring Norra Sorgenfri

Ibland när jag pratar om Världens Barn kan det nog låta som att jag jobbar ihjäl mig utan tack eller lön. Som att jag jag ger upp en bit av min själ så att kanske någon någonstans kan få det lite bättre... Det är faktiskt inte därför jag gör det. Självklart är det en förmån att jag har en hobby som gör mig glad och som faktiskt gör skillnad. MEN vi har faktiskt otroligt roligt för det mesta och varje år jag är med får jag en massa nya upplevelser och erfarenheter.

En lyckad aktivitet som kom lite hastig och lustigt var en kvällsvandringi Norra Sorgenfri industriområde. Jag älskar historia och att kika på gamla grejor. Att göra det efter mörkrets inbrott var en upplevelse i sig själv.


Detaljerna får en helt annan dimension när en kikar på saker i endast skenet från en massa ficklampor. Malmö har som alla städer en fascinerande historia, speciellt när en tittar på individnivå. Eller som i detta fall enskilda byggnaders historia. Tyvärr tillåter inte mitt läckande såll till minne att spontant berätta om allt jag hörde men om ni är intresserade så kan ni ta en sväng om bloggen Norra Sorgenfri Nu. Om ni klickar på länken kommer ni direkt till inlägget som handlar om vandringen.










Som avslutning på den spännande vandringen fick vi komma in i de nu tomma båghallarna där den Magiske Ali hade ordnat en saxofonspelare vid namn Johan. Det var något av det vackraste jag någonsin hört. Akustiken, musiken och mörkret var en perfekt kombination!

Hoppas på fler kvällsvandringar.

I dagens verklighet kämpar jag med att skriva ansökningar och ska snart iväg och bli intervjuad. Tyvärr inte för ett jobb men av vår underbara Världens Barn praktikant Chi-Pei som skriver uppsats.

Sen blir det en lugn kväll med fina vänner jag inte träffat på länge.

Hoppas du får en trevlig helg.

2 kommentarer:

  1. Tack för inspirationen: http://webapps2.malmo.se/pedagogmalmo/ruskig-hostvandring/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Va roligt! Och vilken fin film det blev. :)

      Radera