söndag 7 oktober 2012

En något sleten kropp..

jag idag. Får lite åldersnoja med tanke på att jag faktiskt inte borde vara så här trött.
Helgen började lugnt men ökade på allt eftersom. Lördagen spenderades med att samla in pengar till Världens Barn. Tror vårt gäng som bevakade en del av centrala Malmö fick ihop strax över 12 000kr. Va bra tänker ni kanske då? Jag tänker att vi kan bättre, mycket bättre. Så kom med nästa helg och ge mig två timmar av din tid så kommer du få en massa av min kärlek...

Som jag nämnt innan har IKEA skänkt ett gäng nästan nya möbler. Dessa såldes idag i Båghallarna på Celsiusgatan 25. Dit är ni välkomna på onsdag 17.30 om ni är sugna på att kika lite. Se bilder nedan av vad som finns kvar.

Men i övrigt har jag konsumerat minimalt med alkohol och fått en massa sömn. Så jag borde verkligen INTE vara så här trött! Arrrghh...












På onsdag blir det även Nattvandring på Norra Sorgenfri! 100kr, allt går till Världens Barn. Det ska bli otroligt spännande. Norra Sorgenfri är Malmös äldsta industriområde och inte ett ställe jag brukar hänga  på kvällstid om jag kan undvika det. Hoppas på att få lite fördomar krossade, och så älskar jag historia. Personen som håller i vandringen driver även en blogg som heter Norra Sorgenfri nu. Det kommer att hända en massa saker i  området så det kan vara sista chansen! ;)

Jag vet att jag bara skriver om Världens Barn för tillfället men det fyller mycket av min tid. Idag fick jag frågan om vilket projekt jag är mest intressead för inom Världens Barn. Jag blev lite ställd. Jag har faktiskt inte så bra koll på de olika projekten, dels är de väldigt många och de förändras från år till år. OCH det är inte på grund av enskilda projekt jag är engagerad. Jag vet bara att den tid jag lägger kommer att ge enorm effekt för människor som inte själva kan påverka sin situation på det sätt som jag kan.

Men men.. Insamlingen avslutas om en vecka så nu vill jag bara ge av mig själv så mycket jag kan och hoppas att vänner och familj finns kvar när jag kommer ut på andra sida. ;)

Nä nu ska jag måla lite mer på min Koala innan film och soffadags med mannen!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar