torsdag 29 mars 2012

Det är vår!

Fast enligt min make bara i ett par dagar till, sen kommer det lite mer vinter. Hoppas verkligen att helgen blir fin. Vill så gärna köra lite AW i solen i morgon.

I min värld har våren kommit när jag inte behöver byta om på gymmet utan kan cykla dit i mina otroligt heta träningskläder. Visst behöver jag forfarande en jacka, men förhoppningsvis inte så länge till.

Idag har varit en hemmadag. Inga märkliga möten med arbetsförmedlingen, ingen träning, inget snyltande av kaffe på före detta jobbet. Tog en lugn morgon med många piller och sen en lite mer aktiv eftermiddag med jobbletande.

Har faktiskt lyckats söka ett helt jobb idag, det du! Eftersom det tar ca två timmar att söka ett jobb är det kanske lite oeffektivt men förhoppningsvis kommer jag snart även ha rätt till inkomstförsäkring vilket kommer höja min a-kassa med en liten slant.


Vill också skänka en liten tanke till alla dem med engagemang.  Hittade denna lilla lapp på alla produkter från Israel. Även om jag inte har en stark åsikt inom ämnet så tycker jag det är fint med människor som inte bara sitter hemma och pratar och kanske skriver under lite på facebook protester. Denna människa fixade klistermärken lyfte på arslet och påminner oss andra om vart vår mat faktiskt kommer i från. Fint tycker jag.

I morgon förmiddag ska jag lyfta på mitt arsle och jobba på Språkcafé i Seved. Jag kanske inte räddar världen just med detta men det ger mig lite mening och mycket energi. Det är sådana fantastiska människor från hela världen, med helt olika bakgrunder. Enda gemensamna nämnaren är att de vill integreras i samhället och det är jävligt svårt om en inte får jobb på grund av språket, inte får SFI om en råkar ha rätt till a-kassa osv.

Det är så lätt att kräva integration av människor och samtidigt hålla dem utanför samhället med regler, principer och fördomar. Som ni märker är även detta ett område jag brinner starkt för ;) OCH gärna arbetar med så om någon hör något, bara säg till!

Nu ska jag lägga mig och läsa Stolthet, fördomar och zombies innan filmen Zombieland börjar. Gissa vad jag kommer att drömma om i natt??

Pöss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar