tisdag 27 mars 2012

Ja, jag vet..

Jag är fruktansvärt dålig på att uppdatera bloggen. Tanke med bloggen var att skriva om hur man kan förändra sitt liv i mot en mer miljöinriktad livsstil.

Nu när jag är mitt i en stor livsförändring och har massor av tid att "forska" och skriva så finner jag att jag är mer förvirrad än någonsin. Jag har fått lära mig att jag kan göra precis det jag vill. Problemet är bara att komma fram till vad fan det är.

Sitter och gör de däringa gamla goa "mind maps" som jag fick lära mig på högstadiet. De hjälper mig att komma på ytterligare områden som jag vill arbeta men saknar kompetens på. Nu tror jag inte att min kompetens kommer att stoppa mig på något sätt, de flesta saker jag har gjort i mitt liv har jag sällan varit förberedd inför men klarat ändå. Det är bara lite nytt att kunna välja själv och inte bara ta första bästa jobb som slänger sig över mig. Det har varit fantastiskt men problemet är nu att jag haft fler atbeten än vad som får plats på CV:t. Jag är mycket redo för att hitta ett arbete där jag kan göra skillnad och stanna i över två år (mitt nuvarande rekord)

På hemma fronten är det också rätt förvirrat, en ny vän har flyttat in under diskbänken. Jag är glad över att bo i en förening som har gått lös på matsortering. Problemet var bara att för att få plats med denne lille snubben under diskbänken fick jag flytta på ett par saker till andra ställen vilket i sin tur har spridit sig till att jag nu går lös på hela lägenheten. Ju mer jag städar destp mer skit hittar jag.. Tar väldigt mycket tid från mitt arbetssökande.


Även jag gör kopplingen till att om man är förvirrad är det mycket lättare att ta i tag med den fysiska röran först, men så får det va! Det håller mig igång i alla fall! 

Nu väntar jag på att min man ska komma hem och mata mig. Han kör ett par sena kvällar nu inför sitt nya jobb, mycket spännande. Är väldans stolt över honom, han har klarat så otroligt mycket på så kort tid. Medans vi andra pratar om förändring så kämpar han för den i stället. 

Jag lovar att verkligen försöka att inte skjuta upp bloggandet så mycket mer. Vill inte göra mina få stalkers besvikna! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar