fredag 9 mars 2012

Vraket lämnar landet!

Jag är ett fysiskt och psykist vrak till människa!

Vaknade för 5:e natten i rad kl 04.43 och i min frustration utbrast jag ett ganska högt "men för i helvete". Strax innan 6 tiden fick jag ett sms från kusin vitamin och blev så glad för sällskapet att jag nästan inledde en konversation. Men då upptäckte jag att mannen hade vaknat och stirrade förvirrat på sin telefon. Skitkul! Ha ha, han är så rolig när han är mellan sömn och vaken.

Så nu drar vi! Av alla ställen jag hade velat hade nog familjen i Dubai stått högst på listan men ekonomin håller inte helt till det, så det blir det näst bästa. Vi har fått låna deras sommarstuga vid havet ett tag. Jag älskar verkligen att vara där. Det är något med mig och vatten som lugnar.

När man lever med någon som har principen att inte slänga det som kan användas och inte köpa onödigt nytt så blir det en hel del packning. Utifrån mängden vi har med så kan vi nog vara borta en månad eller två och inte ett par dagar.

Detta är endast hälften som ska med från kylskåpet..
Jag har höga förhoppningar på vår minisemester, tanken är att jag ska komma tillbaka som en ny och förbättrad människa. Kanske kommer bli lite besviken.. Eller inte.. ;) 

Jag kommer i alla fall att komma undan en hel del av saker som bidrar till min förvirring. Jag brinner för så många orättvisor att jag bränner ut mig själv då jag inte vet vart jag ska börja med att rädda världen. 

Jag kommer att ha tillgång till en begränsad mängd med internet så kanske kommer jag kunna uppdatera bloggen någon gång under resan. 

Detta inlägg blev lika förvirrat som jag känner mig, ganska nöjd med det. 

Ha det så gött så länge!



3 kommentarer:

  1. Ha en härlig minisemester! Kram från moster

    SvaraRadera
  2. Ha det super syrran. Jag håller tummarna för att det känns lite bättre när du kommer hem igen. KRAM

    SvaraRadera