tisdag 6 mars 2012

Jobbar hemifrån..

mest för att jag inte har ett jobb att gå till, inte för att det är bra utifrån en miljösynpunkt. ;)

Kökskontoret fungerar fortfarande utmärkt, kunde ha satsat på en lite mer ergonomisk stol men då får nog A-kassan punga ut med liiite mer pengar.

Glömde hur stressigt det är att vara arbetslös, det är ju NU en ska göra allt en annars inte hinner. Idag har jag hunnit söka två påtvingade jobb, fixa cykeln, handla mat, fixa med struktur på jobbsökandet som jag sedan kan köra upp i arbetsförmedlingens arsle, gå på möte med föreningen, laga mat, äta maten.

Det jag inte hann som jag tänkt var att träna, städa badrummet och hitta en massa fin-fina jobb.. Det får bli i morgon. :)


Idag var den första "riktiga" arbetsfria dagen då fre-mån spenderades i Mölndal med La familjen. En lite hög födelsedagar skulle firas och har en Farmor som gått hädan. En massa saker som ska fördelas på oss efterlvande. Till saken hör att hon var en konstnär som tillverkade tavlor och figurer av ull. Hon var otroligt duktig på detta, dock inte på övriga saker...

Vi gick också igenom en mängd gamla brev och fotografier vi aldrig sett förut. Jag hoppas mi at min äldsta systra mi (till vänster) ska orka reda ut alla levnadshistorier från en släkt jag inte kände så väl.
En av få tavlor jag tyckte om

Tog även en promend i solskenet med min lilla systra mi. Blev en liten "trip down memory lane" Mölndals forsen är en av de vackraste saker som finns i Mölndal. Kraftfull, spännande och lite lite farlig. Spenderade många lidande tonårstimmar funderandes på om en inte bara skulle hoppa i. I slutändan blev jag nog bara tröstad av den rena naturkraften.

Tyvärr hade jag bara mobilen till hands. Vill gärna ta några ordentliga bilder med min framtida (presentips?) ordentliga kamera!



Det är faktiskt jäkligt svårt att ta bilder på sig själv! Men kul att ha lilla systra mi för mig själv en stund!

Ska snart skärpa mig och skriva vettigare inlägg och hur vi kan rädda världen.. Nu när jag har sååååå mycket tid…

Tallyho

2 kommentarer:

  1. Även om du inte räddade världen just idag räddar du mig i min sjukbädd! Tur att det finns bloggar att läsa när en har flunsa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Va skönt att höra!
      Jag ska snart komma igång med världsräddandet igen! Skönt att en ändå har andra syften att uppfylla. :)

      Radera