onsdag 28 mars 2012

Dagarna går..

Vart tar all min tid vägen?? Har en massa planer som jag inte hinner med.

Idag har jag varit på skuld och skam möte på arbetsförmedlingen där vi får veta att vår skyldighet är att söka ALLA jobb i HELA Sverige! Annars förtjänar vi fan inte a-kassan! Sen följde alla sätt man kan råka ut för som innebär indragen ersättning. Inte heller denna gång några förslag på hur en faktiskt får ett jobb som en kan stanna på en längre tid. Jag förstår att jag måste söka jobb på fler ställen än min hemort men det känns lite jobbigt att en måste skiljas om en får ett jobb i andra delen av Sverige.


Blev även bjuden på lunch idag av min föredetta chef, det var mycket trevligt. Sådant uppmuntras starkt. Jag behöver heller inte bli bjuden på mat på stan utan det går även bra att bjuda hem mig på ett billigare alternativ. Jag är ett utmärkt sällskap! Hittade en fin bild på chefen.









Nu är jag lite stressad för nu ska jag hem till en annan god vän och bli bjuden på middag, en helt lysande dag i min mening!

Fick även tummen ur röven och tränade idag också! *klapp på axeln*

Återkommer med mer intressanta inlägg inom kort. Har en massa bra att skriva om.. Lovar..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar