torsdag 1 mars 2012

Arbetsfriheten har börjat!

och bloggandet kan börja igen!!
Sitter i mitt kök som verkligen är hjärtat i mitt hem. Vi har ett kontor med skrivbord, dator och allt annat en kan behöva när en söker jobb på heltid. Men det känns inte helt rätt.. Jag trivs bäst i centrum där jag kan ha koll på vad som händer. Till exempel kan jag höra mannen snarka på soffan och genom fönstret kan jag hålla koll på trafiken. Eller nåt..

Min första dag som arbetsfri har gått väldigt fort. Kan bero på att en del timmar gick till att gå till arbetsförmedlingen en gång i timmen för att kolla om det var min tur snart.

Kan inte helt förstå syftet med arbetsförmedlingen. De hade inte tid att prata, så arbetsförmedlaren hittade två jobb för mig att söka utan att ha bytt mer än tre ord med mig. Imponerande hade de varit om jobben hade varit i närheten av det jag söker, eller i närheten där jag bor heller för den delen.

Hon lyckades hitta ett jobb i Lund och ett i trelleborg som jag MÅSTE söka. Detta trots att när jag gör en enkel sökning på deras sida hittar flera arbeten i Malmö som är mer aktuellt för mig gällande erfarenhet och intresse. Märkligt.



 På vägen hem med buss (nope, hann inte lämna in cykeln idag heller) såg jag denna fantastiska syn. Gu vilken snäll matte som lät sin hund få ett husdjur! Skrattade hela vägen hem.










Jag brukar inte längre köpa böcker nya, går lika bra att låna på biblioteket och handla på second hand. Men idag kunde jag inte hålla mig. Jag sprang på denna lilla bok som det har "snackats" mycket om i diverse tidskrifter och bloggar. Välfärd utan tillväxt!! Vafalls! Det kan ju INTE vara ok. Lite nervös över att den handlar mycket om ekonomi som aldrig varit min starka sida. Men jag brukar ju inte vara rädd för att lära mig nya saker. Återkommer med recension av boken.


För övrigt måste det vara vår eftersom jag vaknade med något slags insektsbett på axeln, kliade som in i helvete kan jag meddela. Vet att ni älskar att uppdateras på mina kroppsliga funktioner. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar