måndag 8 augusti 2011

I väntans tider..

Sitter på jobbet och hoppas att regnet snart minskar så att jag kan cykla och handla mat.. Kul..

Har haft en fantastisk helg med hela danska familj på alla håll och kanter. Det var sommarfest fullt med lekar och bad och söndagen bjöd på dop för lilla underbara Carna. Blir alltid lite ledsen när vi lämnar dem. Men vi har redan planerat att dra till Dubai i November!

Nu när jag har lite tid kan jag passa på att tipsa om en ny gratis app från Naturskyddsföreningen. Den heter Grön Guide och hjälper en att välja rätt i tex matbutiken som jag strax ska till. Vilken fisk är ok att äta? Vilka frukter och grönsaker är egentligen i säsong? Jag gillar framför allt att det inte bara handlar vad som är bra eller inte utan man får också kortfattade information om VARFÖR!

Sen kan man också kolla upp vilka second hand eller ekobutiker som finns i närheten. De har även en del som informerar om olika miljömärkningar. En riktigt bra app med andra ord. :) Mer info finner ni här

Kan även bjuda på några bilder från helgen! Jag brukar ta en massa bilder men jag vill inte lägga upp dem som innehåller barn eller människor som generellt inte kan skälla ut mig om det dyker upp en bild som inte uppskattas. Därför blir det mest bilder på mig och saker. Bara så ni vet...

Buffén





















Fyller på vätska efter simtur

Resten av helgen till trots blev jag ändå frälst, som en fågel..











1 kommentar: