torsdag 11 augusti 2011

Nu jävlar

ska det spelas gitarr!

Den nya 30-dagars utmaningen har skjutits upp ett par dagar då jag har varit så fruktansvärt trött. Så efter hemkomst från arbetet har jag knappt orkat laga mat innan jag har försvunnit ner under täcket med bok och thé. Trodde det kunde härröras till min envetna förkylningen, men sen kom den underbara tiden i månaden och jag insåg att det var en extremt mild form av PMS. Man tackar!

Nu har jag i alla fall kommit fram till att att få låna en gammal gitarr och börja stämmandet av den. Inser att den antagligen behöver nya strängar, jag kan inte helt minnas att det ska knaka när man vrider på plupparna! Någon som kan rekommendera en bra butik som kan hjälpa mig med detta?

Kan ju tillägga att detta är som att lära sig ett helt nytt språk. Började läsa lite på nätet men insåg snabbt att det är för nybörjare som är bättre än vad jag är! Så nu är det back to basics!


Så nu använder jag en riktigt gammal utgåva av Gitarr skola del 1. Det står tyvärr inga datum men med tanke på att systra min inte hade använt sig av det skriftliga språket en längre tid så var det inte igår. :) Ville gärna visa en bild på hennes mycket söta ifyllande av sina uppgifter men eftersom jag fortfarande känner personerna på de uppgifterna så känns det inte helt ok att lägga upp på detta forum.

Jag har även en inte allt för ful kille på youtube till hjälp. Och självklart ett glas rödvin för nerverna! 



Kommer säkert gå jäkligt bra det här.. (bilden till vänster är ett försök till att visa på den skepsis jag känner) 



1 kommentar:

  1. Therése gå till Malmö musikaffär, Lis Johan jobbar där, inte sjutton ska det knaka i strängarna heller!

    SvaraRadera