måndag 28 maj 2012

Gissa vem???

som glömde att ta på solkrämen idag?

Jajamensan, det var jag! Eftersom vi bara planerade en tur till Köpenhamn för att hämta bilen så tänkte jag inte på det. Väl i Köpenhamn passade vi på att ta en båttur och slappa en timme på ett torg för att svalka oss med lite Sommersby. Oups.

Men vilken trevlig dag vi har haft, vi beslöt att våldgästa några danska vänner och de tog glatt emot oss. Grill och vin åkte fram så det blev lite senare hemgång än tänkt.

Vi hann dock köra förbi en vän här i Malmö för att hämta ett gäng tomatplantor som hon hade över. Mitt första, lilla steg mot självförsörjning. Kanske inte helt "100% bonde" men hoppas ändå att jag kan lyckas med detta. Så i morgon blir det till att shoppa lite jord, något att plantera i och ett gäng pinnar. Min lösning nu är minst sagt provosorisk. :)

Nu är klockan dags för sängen och jag hoppas att jag kommer sova lite trots en brännande överkropp. Slänger upp lite bilder från dagen också. Ni får gissa vart i historien allt hör hemma på egen hand!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar