måndag 7 maj 2012

och så vidare


Valborgsfot
Livet traskar på och jag är ganska omedveten om tiden. Nu har jag varit arbetslös i över två månader. Kan inte helt komma överens med mig själv om att så mycket tid har gått, borde rädda världen vid det här laget!

Idag har jag varit mycket litet produktiv. Varit på frisörskolan, lunchat, tvättat och surat. En sådan där härlig dag där PMS och pollenallergin kolliderade med en smäll på eftermiddagen. Jäkla tur jag är arbetslös ;) Stod knappt ut med mig själv.

Ser ut som en galning i huvudet. Frisörskolan innebär 1 timmes klippning och 1 timmes fluffande. Har ca 20 produkter i håret som läcker kemikalier in i min hjärna. Ja, jag vet att en kan säga "Nej tack" men de är så söta och glada över fluffandet att jag inte har hjärta att be dem lägga ner.

 

Hade hoppats på att orka med lite second hand shopping idag. I princip alla vardagströjor jag äger är fulla med små hål. Eftersom jag tror på minskad konsumtion och hatar att shoppa så har jag plötsligt inte mycket att välja mellan. Var på Myrornas häromdagen och gjorde några fynd. Men inga tröjor. Mycket roligare att köpa sjalar, plåster, böcker och YTTERLIGARE en hängande ljuslykta. Den ska mannen få, då blir han säkert glad. Muahahahahahaha.. Allt detta för endast 125 riksdaler. 

Har i och för sig börjat styra upp maten här hemma så att det blir mer variation på maten och därmed blir den även mer miljömedveten. Det bästa för klotet (utöver att äta mindre) är faktiskt att variera sig. Jag vill helst äta veg, nöt, fisk, fläsk, kyckling utspritt på hela veckan. Nytt är också den rester dagen. Jag sparar allt som blir över! (inte skal och sån shit) Sen när jag har nog till två blir det en mycket spännande kombo. :)
Nä nu pallar jag inte mer.. 



2 kommentarer:

  1. Så du vill inte följa med o shoppa i Ullared då :p

    SvaraRadera
  2. Tror det är lite ont om ekologiska och återvunna produkter där.. men det kanske bara är en fördom? ;)

    SvaraRadera