onsdag 16 maj 2012

Jag är blå...

INTE på den politiska skalan! Där är jag mer åt det gröna hållet, om det är någon som missat det..

Jag fungerar sådär utan mänsklig interaktion. Idag är en dag där jag bara går runt och suckar lite för mig själv. Har som vanligt en massa tid men är fortfarande inte en expert på vare sig gitarr eller virkning.

Hittade ett par jobb idag som inte låter dödstråkiga, sen får jag dåligt samvete då deltagarna på språkcafét inte kan unna sig lyxen att hitta ett jobb de är intresserade av utan hoppas att de kan få tillgång till ett av alla jobben vi andra ratar.

Fattar inte att Sverige fortfarande är så jäkla tröga på att "tänka utanför boxen" och vägrar anställa folk som inte kan flytande svenska. Åh, ska inte ens gå in på detta. Igår pratade jag med en man från Spanien som fick sälja familjens Tapasrestaurang för att köra flyttbil i Sverige. Hej och Välkommen till Sverige, här tar vi din expertis som egenföretagare/kock och sätter dig framför en ratt. Svenska får han lära sig själv. Nästa jävel som säger att invandrare tar "våra" jobb kommer jag att slå på käften!

Ni ser, jag börjar att bli komplett galen. Tur att jag snart ska träffa finaste vännen och dricka bort mina bekymmer! (Nej, jag är fortfarande INTE alkolist!)

Ska försöka muntra upp mig själv och tänka på förra fredagen i goda vänners lag och drömma mig tillbaka till den godaste chokladkaka jag någonsin smakat, tack Eve!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar