måndag 16 april 2012

Tips från livscoachen



Det är ganska "lätt" att handla medvetet. Så snart en har lärt sig vilken typ av miljömärkning som är gällande och äkta för just den produkt en håller i. Så jag vill hjälpa er på vägen... Eller rättare sagt så vill Coop hjälpa er med detta med en bra märkningsguide!

Märkesguiden tar inte bara upp märkningar som fokuserar på mat utan även teknik och möbler. De har även enkelt länkat till de olika organisationernas hemsidor om ni vill veta mer.

Sen har vi även Naturskyddsföreningen som är mycket duktiga på att komprimera miljöfrågor till hur vi kan förändra vårt beteende för att ge bäst effekt för miljön. Här nedan listar de 5 matvaror som är viktiga att byta ut.


Infon hittade jag här!

De har även en massa mer artiklar och information om en vill veta mer om vilka områden inom maten som har stor miljöbelastning t.ex. 10 steg till smart mat

Så nu vet ni vad jag sysslar med på dagarna i stället för att söka jobb! ;) Faktiskt har jag hittat ett helt vettigt arbete som jag är intresserad av och har ett par dagar på mig att fila på ansökningen. Det händer verkligen inte varje dag! Så nu jävlar...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar