torsdag 12 april 2012

Det blir bättre!

Ibland när jag läser om olika miljö och mänskliga rättighetersfrågor blir jag lite ledsen och uppgiven. Jag gör det jag kan men känner mig fortfarande otillräcklig på många sätt.

MEN nu hittade jag denna fina artikel på Minplanet.se som handlar om de förändringar som faktiskt skett och på vilka områden man kan se mätbara skillnader. Läs gärna om 7 gröna trender på deras sida.

Speciellt när jag spenderar mycket tid på egen hand är det lätt att bli lite nere och tappa hoppet. Jag vet vad jag vill göra men har inget tydligt sätt att hitta dit just nu. Men jag är på väg och tänker ta mig fan inte ge upp innan jag uttömt alla mina idéer.

Idag har jag i alla fall lyckats släpa mig till gymmet och ska på möte med Språkcafét i Seved om en stund. Nu ska jag bara bemästra min nervositet och maila några kontakter som jag hoppas kan hjälpa mig på min väg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar