torsdag 24 november 2011

Fastnat på jobbet..

 då jag inte har en bra dator att surfa på hemifrån.. :( Min lilla mac är fortfarande hos doktorn med lite vätskeproblem. Men det verkar som att den går att laga i alla fall! Annars får jag "bara" en ny, men det är ju inte detsamma. Vi har ju varit tillsammans i över ett år och fått en väldigt bra relation..



Idag vill jag tipsa om en himla bra sida som kommer att passa er alla! Flera roliga bloggar med olika teman, gedigen information om hållbarhet och flera exempel på hur man lätt kan förändra vissa delar i sitt beteende för att främja miljön. Sidan heter Minplanet och det är Världsnaturfonden WWF som står bakom. Så ta dig en titt, det kan ju inte skada..


Loveko
På den sidan hittade jag på en blogg en annan lite shopping sida med en massa fina grejer, jag önskar mig denna:
Det är en tandborste i bambu som är nedbrytbar och producenten lovar att ingen panda kom till skada i tillverkningen!

Sidan heter Loveko och om någon är ute efter julklappar till mig så önskar jag mig också mascaran och en liten palett med ögonskuggor. Tycker fortfarande att det är lite bökigt att hitta ekosmink. inte för att det är ont om det utan för att det finns en jäkla massa producenter och alla håller inte vad de lovar.. Dagens ekologiska i-lands problem!man kan alltid vara lite bitter om man lägger manken till.

Och med det får jag avsluta dagen raljerande för att åka hem och tillaga dagens köttmiddag. Får lägga till vegetarisk matlagning till 30-dagars utmaning listan..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar