fredag 2 december 2011

All I want for Christmas is..

 fred på jorden, inga svältande barn, jämställdhet en ren miljö osv...

men OM det inte går att ordna just denna månad så finns det lite andra saker jag också vill ha! ;) Högt upp på listen står en iPad, har hört att en sådan är mycket billig..

Något som är lite mer överkomligt är dessa fantastiska iPhone 3 skal gjorda av miljövänligt bioplast! Denna sida som heter Ekologiska T-shirts har en massa trevliga och bra saker.

Nu använder jag inte så mycket T-shirts och försöker att köpa second hand framför nytt (gick sådär i Dubai). Men när det kommer till underkläder kommer jag nog att fortsätta att köpa nytt, helst ekologiskt närmast min mus!

En annan sida jag snubblade över heter godajulklappstips.se. Denna sida drivas av två snubbar som ett hobbyprojekt. De har samlat en massa välgörenhetsorganisationers produkter! Blir inte helt ledsen om jag öppnar ett paket med en bikupa eller ett skolpaket! Jag gillar ju att skriva.


Tror inte barnet ingår, annars kan jag ta det också!










Själv är jag en bit från att vara klar med julshopping.. Lustigt nog har jag börjat dra lite åt Mamsen hållet där jag hittar presenter under året och sparar dem tills det är dags för en högtid! En del har legat där sen förra julen då jag kanske hittade för många saker.. Vi har en gräns på runt hundralappen i min familj så det är inte alltid det lättaste.. O de vill helst inte hitta svältande barn i sin julstrumpa..

Jag tänkte nog ta mig en ordentlig tur på IM-butiken här i Malmö. De har också en hemsida som jag kommer skumma igenom. Hojta gärna till om ni hittar något ni gillar, och om ni är någon som kommer få en liten klapp av mig så kanske turen är med er i år. Eller så ligger den i present lådan till nästa!

Nu är jag själv på svältgränsen, ska ge mig ut på stan och leta upp en liten bit mat och ett gäng med glögg! Måste ju klara mig heeeeeela helgen! Kan återkomma med en utvärdering av det ekologiska sortimentet!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar