måndag 26 november 2012

9 månader senare...

så är denna exellenta person fortfarande arbetslös! I morgon är det dags för en ny handlingsplan på arbetsförmedlingen och jag är en uns nervös över att bli intryckt i någon arbetsmarksåtgärd som inte kommer att leda till jobb. Vet inte hur det är i Malmö men i Göteborg så löser de arbetslöshetsstatistiken på det sättet. Men men positiva tankar ska jag försöka ha, de kanske har jättebra idéer!

Denna vecka har flugit förbi. Dagarna känns korta när mörkret faller på redan vid fyra-tiden.. Men tack och lov har jag fyllt många av kvällarna med fina vänner. Världens barn middag och tjejgängs häng är saker som fyller mitt annars lite tomma vardag.

Vegan mums! 

Cava mums!
Ett gäng jobb har jag också lyckats söka denna vecka. Det är betydligt fler jobb att söka nu än i somras, har till och med hittat ett par stycken inom min "bransch". Nu ska bara Malmö stad inse att de inte kan klara integrationen utan mig också. ;)

En annan väldans rolig sak är också att en fin vän till mig har varit med i en skojig IKEA flashmob i Stockholm! Min fina Petri är en av de fem fantastiska snubbarna från Komodo framför Tareq Taylor och han har en mössa med vit text på. Enjoy! 



Tareq Taylor kommer jag för övrigt träffa en hel del när jag kommer att arbeta frivilligt med årets Musikhjälp i Malmö. Hopppas hoppas jag får en möjlighet att säga hej till Kodjo! Jag kommer inte vara i buren men kommer att stå större delen av veckan i shopen (ett tält som tydligen inte ska vara så kallt??) Mer om det när vi kommer närmare...

Nä om en skulle laga lite middag? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar