torsdag 29 november 2012

Tappar hoppet...

om allt snart. Mycket av min energi går till att hålla mig positiv så att jag orkar skriva en massa bra arbetsansökningar. Men det är svårt att komma undan nyheter som att ytterligare en SD-politiker gör rejält bort sig OCH stödet för deras politik ökar!!! En teori för detta fenomen är att det är många som uppfattar Sverigedemokraterna som det enda oppositionspartiet.... Suck.

Men här vill jag ändå göra en liten insats och tipsa om ett annat "litet" parti som inte är rädda för att ta strid för människor, alla människor! Miljöpartiet! Till skillnad från SD så har MP faktiskt en plan för HUR man ska arbeta med till exempel integration. 

Miljöpartiet tycker framförallt att "Integration handlar om att alla människor skall leva tillsammans under lika förutsättningar." Det har även idéer på hur man ska jobba med integration på olika områden. Klicka på namnet för att läsa mer om deras integrationspolitik. 

Sverigedemokraterna tycker att "Integration innebär att två grupper, i det här fallet svenskar och invandrare, anpassar sig till ett mellanting. Sverigedemokraterna vänder sig mot detta då vi anser att det är fel att den inhemska befolkning ska tvingas anpassa sig till dem som invandrar till Sverige. Utgångspunkten måste vara att de som invandrar till Sverige anpassar sig till det svenska samhället och inte tvärt om. Sverigedemokraterna ser därför inte integration som en lösning på de problem som har 
uppstått som en följd av den oansvariga invandringspolitiken. Den statliga integrationspolitiken har misslyckats i grunden och merparten av åtgärderna bör därför slopas. Genom att vara tydliga med vad som förväntas av dem som invandrar till Sverige samt att invandringen kraftigt minskas kommer invandrares anpassning till det svenska samhället att förenklas."


Det är alltså allt SD har att säga om integration, jag bara undrar när du senast tvingades anpassa dig till en invandrare? Seriöst, jag vill gärna veta om någon känner sig annorlunda? Då har vi i alla fall något att utgå ifrån i ett samtal om integration.. 
Jag försöker verkligen inte att driva med Sverigedemokrater och alla dem som uppenbarligen delar deras åsikter. Men denna bild tyckte jag var lite väl kul i min bitterhet! 

Snott från någonstans på Facebook


1 kommentar:

  1. Blä för alla dumma arbetsgivare som inte ser vad de går miste om när de inte anställer dig. Å fint att du orkar vara engagerad. Julkram!

    SvaraRadera