onsdag 10 september 2014

Holmas hemligheter..

kanske inte är så hemlig då det är fullkomligt öppet och offentligt. Men det är mycket som händer här ute och fint blir det!

Tog mig en liten promenad för att kika på allt byggande i parken i området. Såg barnen skutta runt bland Holmakullarna och tänkte att där uppifrån måste en få en fantastisk utsikt. Började raskt knata upp för den högsta kullen, ungefär halvägs upp för den leriga kullen inser jag att om jag ramlar så kommer jag att DÖ! Det tar all min viljestyrka för att inte sätta mig ner och ropa efter hjälp. Den jäkla kullen var mycket brantare än den såg ut... Bilden nedan tog jag på toppen med skräcken skakandes i benen. Vet inte när jag blev så höjdrädd?



Väl uppe kunde jag i alla fall fokusera på utsikten och nybyggandet. Det byggs nya fina odlingslotter strax innan motorvägen dit de håller på att flytta de gamla lotterna.
Tråkigt nog verkar det vara en lösning då de bygger fula lokalbyggnarder, förhoppningsvis inte så höga sådana.

Sen kom regnbågen fram, se så vacker den förrädiska kullen plötsligt ser ut! OBS. Föremålet ser mindre ut än vad det är i verkligenheten.

Om ni tittar noga ser ni en snubbe springandes upp för dödsfällan, han passerade mig ett par gånger. Tanken att knuffa ner honom slog mig mer än en gång, mest för att se om en skulle överleva men även för att hans hurtighet störde utsikten..


Turning Torso i fjärran....

Men den allra bästa utsikten i Holma hittas ändå till slut tryggt hemma på min egna balkong. 

Nu är det sängdags då det tog en jäkla tid för att få ner ett mindre gäng bilder från telefonen till datorn..  Morgondagens projekt får bli rensning av Apple produkter. Funderar även på ett inlägg om varför en borde rösta på vad som helst utan SD.. Tyvärr blir jag så upprörd varje gång jag börjar gräva i deras "politik" att jag inte kommer så långt. 

God natt... 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar